Studie: islagskrafterna större än Nike Pegasus i

Description of your forum.

Studie: islagskrafterna större än Nike Pegasus i

Postby freebillig » Tue, 08 Oct 2013 7:38 am

En av de främsta invändningarna mot konventionella sneakers upp under de senaste åren har varit att de uppmuntrar "hårda" landningar som ökar effekten krafterna att köra, speciellt på första kontakt med marken . Minimalistiska skor , vissa förespråkar säga , skulle kunna bidra till att minska slagkrafter , dels genom att uppmuntra ett " mjukare " fot strejk och mer av en mellanfoten landning .
En ny studie av två välrenommerade forskare föreslår att , såsom ofta är fallet i fråga om skodon , form och skador , saker är inte så enkelt .
Richard Willy , Ph.D. , av Ohio University , och Irene Davis , Ph.D. , av Harvard Medical School , hade 14 män springer på ett löpband i 10 minuter åt gången , på 8:00 / km tempo . De män var alla rearfoot strejkande som var vana bara till konventionella löparskor .
För en av de tio minuters promenad, män Nike Free Run Skor Pegasus , som forskarna klassificerat som en vanlig löparsko . I en annan 10 - minuters bilresa , den män Herr Nike Free 4.0 V2, forskarna klassificerat som en minimalistisk löparsko . Enligt forskarnas observationer , Pegasus "var klackhöjd 36,3 inches , jämfört med 17,6 millimeter gratis. På grundval av tryckprov , förutsatt Pegasus 31 % mer dämpning , sade forskarna .
Medan män sprang , inspelad Willy Davis och stötkrafter , steglängd och andra biomekaniska data. De tog mätningar vid 1 - minuten av körningen , och igen på 10 minuter , för att se om islagskrafterna , ledvinklar etc. förändrats på kort sikt .
Resultaten var motsatsen till vad Willy och Davis hade förväntat . Som de skrev när Free " löpare marken med en mer dorsiflexed fot [ tårna pekar mot benet , vilket innebär mer av en hälisättning ] , i mer knäböjning , och med högre vertikal påverkan topp och högre genomsnittliga vertikala strain rate . "
Image
Dessa skillnader varit konsekvent under hela körningen . Det är , som män - som , återigen , inte var van att köra i en Nike Free Run skor Fri - fortsatte att köra i Free , gjorde de inte justera sin form för att kompensera för att vara gratis . Deras steglängd och steglängd förblev jämförbara eftersom de sprang i Pegasus , och deras inverkan tvingar fortfarande större än Pegasus .
" Absolut , " Willy skrev i ett e-postmeddelande när tillfrågad av Runner s World Newswire om hans rön överraskade honom .
" Vi förväntade oss att effekten initialt skulle vara högre i de minimalistiska skor än vanliga skor i den första minuten av löpning. Efter 10 minuters drift , förväntade vi minskade dämpning av de minimalistiska skor skulle orsaka hälen obehag , vilket resulterar i en mindre lutande fot för fot strejk , kanske med en mittfots strejk mönster . , vi förväntade oss en liknande minskad påverkan krafter . Självklart var våra resultat tvärt emot vad vi hypotes . "
Willy sa han och Davis använde den gratis istället för en mer barfota - stil skor som Vibram Five Fingers , på grund av populariteten av fria och positionering som en övergångsperiod sko för löpare som vill byta från vanliga bussar till barfota - stil löpning .
" Dessa skor är allmänt marknadsförs till allmänheten att köra försiktigt efterlikna en barfotalöpning upplevelse att få många av fördelarna med barfotalöpning , minskade dvs slagkrafter , utan ökad risk för fotskador på grund av väg skräp , " Willy skrev . " På grund av populariteten av denna typ av sko och industrins krav , ansåg vi att det skulle vara en intressant studie .
" En annan viktig anledning till att vi ville studera denna typ av skor är att läkare ofta ordinerar denna typ av skor för patienter som återhämtar sig från en effekt - skador för att uppmuntra en minskning av slagkrafter under drift . Våra fynd talar för att denna praxis kanske inte är tillrådligt , åtminstone på kort sikt . "
Det är viktigt att komma ihåg att löparna i denna studie var obekanta med minimalistiska skor . Det är möjligt att , med tiden , kan de ha ändrat sin form i Release minska den ökade effekten krafter Willy och Davis mätas .
Till Willy , och det faktum annan viktig take-away från sin forskning .
" Våra försökspersoner var nya minimalistiska sko löpare och de har inte fått någon instruktion om att köra mekanik , " Willy berättade Newswire . " Att se en förändring i kör mekanik , ett strukturerat utbildningsprogram som fokuserar på att förändra några av gångart sannolikt att krävas .
" Till exempel , ökade kadens under gång bevisats minska markstyrkor reaktion , " Willy skrev . " Därför , löpare som vill övergången till minimalism anser att en genomtänkt och riktad gång omskolning program kan behövas för att efterlikna barfotalöpning , oavsett Dam Nike Free Run 3 sko slitet . "
Image
freebillig
 
Posts: 269
Joined: Thu, 29 Aug 2013 3:47 am

Polo Ralph Lauren automne 2013

Postby freebillig » Tue, 08 Oct 2013 7:47 am

Ralph Lauren Polo présente une saison de patrimoine semble jumelé avec roughwear américaine jeunesse. Les offres incluent des morceaux adaptés polyvalents et une gamme de vêtements de sport , de tweeds immobilières et les tricots jacquard de signature à une sélection spéciale de vestes en nylon et en bas conçus par RLX et mixtes avec Polo.
Vêtements adaptés présente silhouettes classiques aux lignes épurées . Suitings sont coupés de sélection laine gris uni ou à motifs subtilement , charbon de bois sombre et riche marine, le jumelage grassement avec des chemises blanches et bleues. Bandes Repp , écussons héraldiques et tirages handblocked simples disposent de cravates en soie de luxe sombre. Manteaux de sport sont offerts dans un certain nombre de nouvelles fabrications , de velours côtelé délavé à twill et le patrimoine tweeds - aux épaules naturelles mises à jour pour un aspect profilé avec un jean ou un pantalon de robe robuste .
Une prise moderne sur un pilier vestimentaire , Doudoune Ralph Lauren Homme adapté vêtements dévoile un nouveau smoking en laine de charbon de bois , comportant une silhouette à double boutonnage assiette et pointus revers de pointe de satin. Polo Manches Longues Femme célèbre un héritage de l'habillage du pays avec un mélange de weekendwear raffiné et morceaux amateurs de plein air robuste inspirés par la pêche et le mode de vie de chasse. Bright oranges , verts et violets sont définies dans un décor automnal d' olive , marron et bleu marine dans un certain nombre de regards posés saisonniers.
Chandails de laine et des pièces de marqueterie de nouveauté , comme un gilet cardigan à carreaux Glen et un col châle tricoté avec un motif de faune pittoresque , se marient bien avec une largeur complète de vêtements de dessus , Pas Cher Polo Ralph Lauren de tons parkas d'impression camo à emblématiques manteaux de chasse toile cirée à des silhouettes veste d'inspiration en cuir et en daim luxe . Pantalon de toile denim délavé tombé, et cargos utilité d'inspiration sont prêts pour un week-end dans le désert, tout en chevrons de laine près du corps et pantalon de flanelle gris dégagent un style poli.
freebillig
 
Posts: 269
Joined: Thu, 29 Aug 2013 3:47 am

Nike Free Run + 3 Impressions

Postby freebillig » Tue, 08 Oct 2013 7:51 am

Jeg er ikke en sko geek . Ikke enda ihvertfall . Når jeg finner noe jeg liker, jeg generelt holde med det og ikke varierer mye . Jeg har en håndfull favoritt kjører ruter som jeg har returnert til hundrevis - kanskje tusenvis - av ganger, men jeg fortsetter ser frem til å dra til den kjente stien for en annen runde. Da jeg begynte å kjøre , ble jeg passe med Nike Free Run Pegasus på grunn av min nøytrale skrittlengde og ønske om ekstra pute . Skoene fungerte bra for meg , og jeg har kjøpt mange par siden , prøver andre modeller på bare noen få isolerte tilfeller . Jeg selv kjøre Pikes Peak Marathon i Pegasus, til tross for løs sti og blåmerker steinblokker. Alt dette å si , var jeg litt skeptisk til å prøve nye sko.
Image
Når Dame Nike Free Run 3 dukket opp på døren min , jeg åpnet esken og gled dem på. De viste seg å være så komfortabel , fant jeg meg selv ønsker å bære dem hele tiden. Mitt første løp i Free var en morgen hill gjenta session (på 15 % klasse asfalt ) . Jeg ble umiddelbart imponert over at foten min viste minimal bevegelse (går enten opp eller ned ) i skoen og så ut til å være komfortabelt låst på plass. Menn Nike Free 4.0 V2 overført min energi direkte til veien . Jeg likte mitt første løp så mye at jeg bestemte meg for å gjøre en enkel ettermiddag løp også . Dette førte til min første skuffelse . Jeg la merke til mindre Achilles smerter etter den andre løp av dagen ( noe jeg ikke vanligvis erfaring) . Ved ettertanke , jeg er sikker på at mine Pegasus -elskende ben var ikke klar for så mye tid i disse minimalistiske sko.
Image
Når jeg lærte å lette inn i skoene mer gradvis , fant jeg bare fordeler . På et annet løp, bestemte jeg meg for å sette sitt tøffel -lignende følelse til test: en sans - sokker kjøre i 105 graders Vær . Jeg antok at dette ville avsløre hot spots som må gjemmer seg innenfor sting -free øvre . Etter en rekke varme, Phylite -smelting miles , fjernet jeg mine svette føtter og ble overrasket over å finne ikke selv den minste gni mark . Jeg er solgt. Jeg skal legge Nike Free Run 3 til minst en av mine ukentlige hastighet treningsøkter , og jeg vil ta på dem på min neste lokale 5K . Kanskje jeg skal begynne å lete etter noen nye løpeturer også.
freebillig
 
Posts: 269
Joined: Thu, 29 Aug 2013 3:47 am


Return to Music Made Easy

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron